5. marraskuuta 2014

Elämistä ja pientä kivaa suunnitelmaa


  Ah ihanaa, mun kalenteri näyttää tällä hetkeltä tuolta... Mulla on tällä viikolla ollut vain maanantaina ja sitten tänään taidehistorian iltaluento neljästä puoli yhdeksään, eikä muuta (oho kohta pitää lähteä!). Ensi viikon alku on vielä vapaata, tai itsenäistä opiskelua. Mulle tekee ihan hemmetin hyvää tälläiset jaksot, kun saa opiskella itse ja silloin kun sille on fiilistä. Meillä on mun mielestä vähän huono systeemi sen suhteen, että ei ole tavallaan "normaalia" yliopisto-opiskelua, vaan 99% kursseista meillä on läsnäolopakko. Vähintään 80% kurssin luennoista on oltava paikalla, tai käy köpläsesti. Ei se ehkä huono systeemi ole, mutta mulle itselleni huono.

  Saan paljon enemmän aikaan itse. Kotona voin välillä hörpiskellä teetä, haaveilla ikkunasta ulos katsellen ilman, että opettaja huohottaa niskaan. Pohdiskella maailmaa ja ei tarvitse olla kontaktissa muiden ihmisten kanssa. :D Erakkorapu. Mutta koulu on koulua, nyt puhutaan muusta! Nimittäin jostain ihan huisista! Tänään varataan lentoliput joulukuulle, me mennään Hollantiin! Siistii! Hollanti sanana kuulostaa jo siltä, että voisin asua siellä. En ole kertaakaan ennen käynyt, mutta se kutsuu minua, huutelee että kukkuu tule tänne täällä on kivempaa kuin siellä! Ja mikä parasta, se on joulukatujen ja -markkinoiden luvattu maa. Ja mä rakastan Joulua! Kuinka ootankaan sitä, että pääsen tekemään mun jouluostokset Amsterdamissa. ^^

  Niin siihen ylempään kuvaan. Mulla on kertynyt viime aikoina mukavasti kirppislöytöjä ja voisin esitellä niitä teille tuossa jossakin vaiheessa. Siellä on kaikkea jännää. :) Nyt kun on vapaata ja olen sen päivän valoisan ajan kotona, enkä koululla ja kuvaaminenkin onnistuu. Kyllä! Täällä alkaa jo nyt aurinko laskeen ja kello on kolme.

●●●

  //Oh how lovely! My calendar looks like that at the moment. This week I've had only one evening lecture on Monday and then today. Nothing else. And the beginning of next week is also free. These kind of weeks are so essential to me. I can study when I want and I get so much more done. I can drink tea and look out of window, think about the world and I don't have to be around other people. :D I'm such a loner... Ofcourse I have to see Iiro, but that's ok haha. Our studying system is not good for me. It's not "normal" university studying. We can't really study independently that much. We have to be present on over 80% of our classes or terrible things will happen..

  But the school is what it is, let's talk about something else! Let's talk about something exciting!
We are going to fly to Holland on December! So excited! "Holland" as a word sounds like I should live there. Haven't been there before, though, but it calls me.. Can't wait to do all my Christmas shopping in Amsterdam! Oh and then the first pic of this post... I have been thrifting a lot and I could show all my finds to you soon. Now that I'm at home at day and we still have enough light to shoot them. Yes, it's 3pm and the sun is already setting...

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Copyright © Only the space between us | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com